Tilikausi paketissa.

Tilitoimisto Innoforum on taas tehnyt työnsä ja paketoinut Arvotiedolle (1.7.2015-30.6.2016) kertyneet kuitit nättiin paketti. Kolmannen kerran, neljän vuoden aikana.

Kulunut kausi oli erinomainen. Tässä pieni vuosikertomus.

Asiakastyö.

Kuten tilikaudella 2014-2015 Arvotieto teki yhteistyötä usean eri asiakkaan kanssa ja suurinkin asiakassuhde oli alle 50% Arvotiedon kokonaisliikevaihdosta. Hyvää monipuolisuutta ja riippumattomuutta siis.

Muutama erityismaininta:

  • yksi asiakassuhde sai tavoitteellisen lopun eli kehitetty uusi toiminta saatiin rullaamaan ilman Arvotiedon apua. “Itsensä korvattavaksi tekeminen” on Arvotiedon perusarvoja ja yhteistyön tavoite – vaikka se tarkoittaisi laskutettavan asiakassuhteen (toistaiseksi) loppumista.
  • konkreettinen yhteistyö VarjusConsultingin (Jussi Varjus) kanssa. Olemme tunteneet Jussin kanssa vuodesta 1995 ja freelancereina mielellämme teemme yhteistyötä verkostomme muidenkin huippuasiantuntijoiden kanssa siten, että asiakkaan tarve toteutetaan mahdollisimman tehokkaasti.


Tapahtumia.

Syksyllä Arvotieto liittyi asiakkuusmarkkinointiliiton (ASML) jäseneksi ja osallistui ASML:n erityyppisiin seminaaritapahtumiin säännöllisesti. Tapahtumat ovat, verkostoitumisen lisäksi, erinomainen tapa osallistua alan keskusteluun esim. tietosuojauudistuksesta. Tavataan näissä merkeissä jatkossakin.

Keväällä 2016 Arvotieto oli mukana SAS Instituten seminaarissa Las Vegasissa. Allekirjoittaneella on pitkä kokemus SASin ratkaisuista ja oli ilo olla juhlistamassa SAS Instituten 40-vuotista taivalta. Lisäksi paikan päällä on mielenkiintoista haistella kuinka “kehitys kehittyy” SASilla. Arvotieto harjoittaa jatkossakin data-taikojen tekemistä SASilla.

Uusia tuulia.

Kuluneen tilikauden aikana Arvotieto toteutti yritysilmeen uudistuksen yhdessä Susalainen kanssa. Työ kokonaisuudessaan  (esim. www-sivusto) on vielä kesken, mutta palaute materiaaleista on ollut kiittävää. Monimutkaisen asian tiivistämisessä selkeät elementit auttavat, mutta sisältöä ne eivät helpommaksi valitettavasti tee.
…ja se Arvotieto -lippalakki jäi tänä vuonna tekemättä – ensi kesäksi sitten.

Tulevaa.

Uusi tilikausi on hyvällä alulla – kuten asiakasorganisaatioiden suunnittelutyökin.
Teemojen “asiakaslähtöisyys”, “datasta lisäarvoa” tai “faktapohjainen johtamismalli” tekeminen ei  osoita vähenemisen merkkejä, päinvastoin. Speksaamisen lisäksi, teemoille halutaan konkreettisia näyttöjä nopeammin ja pienemmällä riskillä. Myös pienten kumppaneiden käyttö ketterinä lisäresursseina ja sparrareina ei enää ole vieras ajatus suurillekaan organisaatioille. Pääasia on saada aikaiseksi konkreettista lisäarvoa tekemiseen omaa dataa jalostaen ja hyödyntäen
… ja tätä työtä Arvotieto on tekemässä myös kaudella 2016-2017.

Kiitos asiakkaille ja yhteistyökumppaneille kuluneesta kaudesta –
lippu korkealla tulevaan kauteen!

Marko J. Kivelä
www.arvotieto.fi

Top