Miten ja mitä?
Alla peruskuva viitekehyksestä, jonka kautta kaikki tekeminen voidaan paaluttaa.
Käytännön yhteistyön tavoite määritetään yhdessä asiakasorganisaation kanssa.
Tyypillisiä otsikoita tekemiselle ovat:
- Strategiasta johdettu analytiikan viitekehys tai kehityssuunnitelma.
- Tietovirrat, arkkitehtuuri, prosessit, roolit, kyvykkyydet.
- Tunnista merkittävimmät aihealueet, joissa datalla voidaan tehdä lisäarvoa.
- Mitä kyvykkyyksiä tämän tekeminen vaatii?
- Kuinka saadaan ”Quick Wins”?
- HYVÄ ASIAKASSUHDE JA DATA.
- ”Hyvän asiakassuhteen” määritys ja asiakaskannan systemaattinen kehittäminen.
- Analyyttinen data-alusta, joka tuo datakonkretiaa liiketoiminnan tahtotilan kirkastamiseen (ValueManager -konsepti)
- Datojen analyyttinen jalostaminen ja rikastaminen.
- Asiakkuusstrategian kirkastaminen segmentoinnin ja avainmittariston kautta.
- Asiakasviestinnän toimintamallin systematisointi.
- Kokemusta useista Marketing Automation hankinta- ja implementointiprojekteista.
- AdHoc Data-analytiikka. Markolla kokemusta sadoista analytiikkatöistä kymmenien eri organisaatioiden kanssa ja reppuun on kertynyt iso kasa konsepteja. Arvotieto tarjoaa ketterää AdHoc -analytiikkaa palveluna. Periaatteella ”anna data tänne, palataan tuloksiin huomenna”.
- TIETOSUOJATYÖN SYSTEMATISOINTI. Kuinka määrittää liiketoimintalähtöisesti tietosuojatyön peruselementit siten, että tietosuojatyössä vältetään yksittäisten tapausten perässäjuokseminen. Arvotiedon tulokulma on analytiikka-arkkitehtuurin kautta.
- SAS ohjelmointi, arkkitehtuuri ja ratkaisut. Vahva osaamis-, koulutus- ja kokemuspohja SAS-perusteiseen ”datasta lisäarvoa” -tekemiseen. SAS professional since 1994.
- ARVOTIE10: alue- ja markkinainformaation palvelumalli ja
- Suomen AVOINTIETO: palvelumalli, kuinka Suomi-tieto ja julkisesta toiminnasta kertyvä avoin data muokataan markkinainformaatioksi.
Lisää käytännön toimintatavasta sivulla ARVOT ja TOIMINTAMALLI.
Mielelläni kerron tarkemmin lisää. Ota yhteyttä. Tunnin tapaaminen on ”ajan väärtti”.