Hyvä asiakassuhde ja data

Liiketoiminnan eräs perustehtävä on asiakaskannan arvon kasvattaminen.
Tämä onnistuu rakentamalla hyviä asiakassuhteita.

Tässä tehtävässä onnistumisessa auttaminen on Arvotiedon tarjoaman ydin.

Kaksi peruskysymystä:

  1. Paljonko teillä on (aktiivisia) asiakassuhteita?
  2. Kuinka kuvaisit “hyvän asiakassuhteen” teidän liiketoiminnassanne?

Perusinformaation kautta operatiivista toimintaa voidaan johtaa tavoiteasetannan, seurannan ja oppimisen kautta. Analyyttisen datamallin tulee tukea myös operatiivista tekemistä (älykkäät kohderyhmät tai B2B-myynnin toimienpiteiden priorisointi).

Arvotiedolla on konseptoitunut lähestymismalli siihen, kuinka data valjastetaan asiakaskannan arvon kasvattamiseen ylläesitettyjen kysymysten kautta.

Työn aloitusvaiheeseen konkreettisia tuloksia alle 10 päivän työllä (useita kokemuksia).

Yksinkertaistavat peruskuvat alla.

8_valuemanager

valuemanager_ja_hyvaasiakassuhde

 

Lisäys 10.9.2018:

Luin viikonloppuna Antti Merilehdon kirjan “TEKOÄLY – matkaopas johtajalle”.

Minullahan on ollut hieman dilemmaa tämän uuden terminologian kanssa … eli kuinka “Tekoäly” tai “Koneoppiminen” suhteutuu perinteiseen ATK-vetoiseen data-analytiikaan ja datojen analyyttiseen käsittelyyn.

=> siksi helppolukuinen “perusteet haltuun”.

Löysin kirjasta konkreettista kuvausta koneoppimisesta ja ilokseni voin todeta, että tätä olen tehnyt “aina”.  Arvotiedon VALUEMANAGER -konsepti on itseasiassa todellinen “koneoppivan asiakasanalytiikan peruskonsepti”.

Ehkä tässä on syytä lopettaa terminologinen viisastelu ja suosiolla korvata vanha termi “data-analytiikka” uudella, eli “koneoppiminen”.

=> otsikko: “VALUEMANAGER = MACHINE LEARNING SANDBOX”

 

Katso lisäksi Tarjoama sekä Arvotieto+ -tarjoama.
Kerron mielelläni tarkemmin.

Top