Liiketoiminnan eräs perustehtävä on asiakaskannan arvon kasvattaminen. Tämä onnistuu rakentamalla paljon hyviä asiakassuhteita. Tässä on kiteytettynä asiakkuusstrategian tavoite.
Datalähtöisen ja innovatiivisen strategiaprosessin mahdollistaminen on ValueManager -konseptin ydin.
Kaksi peruskysymystä:
- Paljonko teillä on (aktiivisia) asiakassuhteita?
- Kuinka kuvaisit ”hyvän asiakassuhteen” teidän liiketoiminnassanne?
…ilman, että käytät €UR-volyymia.
Perusinformaation kautta operatiivista toimintaa voidaan johtaa tavoiteasetannan, seurannan ja oppimisen kautta. Analyyttisen datamallin tulee tukea myös operatiivista tekemistä (älykkäät kohderyhmät tai B2B-myynnin toimienpiteiden priorisointi).
Arvotiedolla on konseptoitunut lähestymismalli siihen, kuinka data valjastetaan asiakaskannan arvon kasvattamiseksi yllä esitettyjen kysymysten kautta.
Konsepti siihen, kuinka data valjastetaan
asiakaskannan arvon kasvattamiseksi
– yllä esitettyjen kysymysten kautta.
Työn aloitusvaiheeseen konkreettisia tuloksia alle 10 päivän työllä – tästä on useita kokemuksia.
=> ketterä ja konkretiaan perustuva asiakkuusstrategian innovaatiotyökalu.
Yksinkertaistavat peruskuvat alla.
—
Katso lisäksi Tarjoama sekä Arvotieto+ -tarjoama.
Kerron mielelläni tarkemmin.