Kun ”datasta lisäarvoa” -tekemiseen halutaan polunavaajaa, solmunaukaisijaa tai ”älykkäitä lisäkäsiä” joko sparrariksi tai väliaikaiseksi resurssiksi – ketterä ja kokenut freelancer on hyvä vaihtoehto.
Tyypillisesti tällainen tilanne on kun organisaatiossa mietitään investointia,
mutta liiketoiminnan tahtotila ei ole riittävän kirkas.
Tilanne on tyypillinen, kun puhutaan monimuotoisten datojen analyyttisesta hallinnasta, jalostamisesta ja hyödyntämisestä.
Arvotieto tarjoaa käytännönläheistä osaamista, joka perustuu yli 20 vuoden monipuoliseen kokemukseen seuraavien teemojen parissa:
- B2C ja B2B asiakkuuksien johtaminen (asiakaskannan arvon mittaaminen ja kehitäminen)
- analyyttisen tiedonhallinan viitekehys (tietovirrat, arkkitehtuuri, prosessit, roolit, osaamiset)
- datojen analyyttinen hallinta (konkreettinen datatyö)
- tietokantamarkkinointi
- tietosuojatyö
Marko Kivelän CV tiivistetysti:
- Tilastotieteen formaali koulutus (Jyväskylän yliopisto, 1994)
- kokemus käytännön datatyöstä (1994-2002, DWH & BI konsultti),
- kokemus TeliaSoneran ja Veikkauksen liiketoiminnan kehittämisestä 2002-2011 seuraavilla teemoilla:
- markkinoinnin ja asiakkuuksien johtamista tukeva KPI-informaatio,
- laaja segmentointihanke (TeliaSoneran globaali segmentointityö),
- tietosuojatoiminnan systematisointi (GDPR compliance),
- AdHoc -analytiikka,
- tietokantamarkkinoinnin toimintamallin perustaminen,
- laajojen Marketing Automation hankkeiden hakinta, kilpailutus ja implementointi sekä
- suuri kulttuurimuutos molemmissa organisaatioissa (Mission jalkautustyö).
- kokemus asiakkuuksien johtamisen konsultoinnista (Vectia, Fonecta).
- Freelancer -asiantuntija (yrittäjä) asiakastiedon analyyttisen hallinnan, jalostamisen ja toiminnallistamisen saralla (Arvotieto Oy 2012- )
- kymmeniä erityyppisiä projekteja (yhteistyöhankkeita) useiden merkittävien asiakasdataintensiivisten organisaatioden kanssa.
Kaiken kaikkiaan mukana kymmenien (n. 100) erityyppisten ”datasta lisäarvoa”-hankkeessa, eri rooleissa.