Kun on data olemassa ja datajalostukselle tarve,
muttei riittävästi omia resursseja, kokemusta tai ideoita.
Arvotieto tarjoaa resurssin, luovuutta ja tuloksen
– kevyellä toimintamallilla ja hinnalla.
Arvotiedon tarjoaman ydinosaaminen on data-analytiikassa ja datojen luovassa jalostamisessa.
”POP-UP Analytics” -palvelumalli perustuu 30-vuoden kokemukseen data-analytiikan tekemisestä ja tarjoaa tämän kovan ytimen, yksinkertaistetussa muodossa.
Vanhat työkaverit tunnistavat sloganin ”anna data tänne, niin palataan huomenna” 😉
Lue lisää tarjoaman taustasta blogissa.
Käytännössä:
1) Organisaatiolla (teillä) on data ja melko selkeä kysymys tai tunnistettu tarve (katso esimerkkejä alla).
2) Ota yhteyttä ja keskustellaan työn teemasta. Sovitaan:
- toimitettavan datan rakenne (esim. excel -tiedosto, mikä on ID ja mitä muita tietoja)
- toivottavan tuotoksen muoto ja sisältö
- hinta ja aikataulu (AdHoc- työ n. 300-700€ (+alv) ja toimitus 1-3 työpäivän sisällä)
kun analyysi perustuu yhteen datatiedostoon. - datan toimitustapa sekä
- tuotoksen esitystapa (+puhelinpalaveri, jossa tuotos läpikäydään).
3) Arvotieto vastaanottaa datan, tekee datataikoja ja toimittaa tuotoksen sovitussa muodossa (esim. excel). Huom. analyysin koodi/menetelmä ei sisälly tuotokseen.
4) Arvotieto toimittaa laskun.
Esimerkkejä:
- NPS-analyysi vastausdatasta. Tarvittaessa myös NPS -vaikuttavuus esim. myyntiin.
- Kahden asiakasrekisterin päällekkäisyysanalyysi (ja suhde markkinapotentiaaliin).
- Kahta ryhmää (esim. miehet vs. naiset) määrittävät tai eriyttvät tekijät datassa.
- Vaikutusalueanalyysi (mistä ja millaisilta alueilta esimerkiksi myyntipaikan myynti tulee).
- A/B tai muutosanalyysi tietyn triggerin vaikutuksesta (esim. kampanja-analyysi).
- Tunnista tarjoamasi yli- ja alisuoriutumisalueet (esimerkkikuvaus).
- NextBestOffer -ensivedos (2018 kaksi tuoretta projektia)
- Ikä- ja nimiestimaattori (puuttuvan datan täydentäminen olemassaolevan datan perusteella).
Nämä ovat siis esimerkkejä tyypillisistä analyysitarpeista.
Mikäli sinlla on data ja tarve, muttei tekijää – älä epäröi ottaa yhteyttä.
Katso tuore blogi, jossa mietin tilastotieteen ja datataiteilun suhdetta.