Arvotieto haluaa olla edistämässä
asiakasdatojen hyödyntämisen kulttuuria siten,
että toiminnalla luodaan lisäarvoa
liiketoiminnalle ja loppuasiakkaille.
Arvotiedon tarjoama yhteistyömalli tarjoaa ketterän ja pieniriskisen tavan ”ASIAKASDATASTA LISÄARVOA” -työn tekemiseen. Käytännönläheinen toimintamalli perustuu yli 20 vuoden monipuoliseen kokemukseen data-analytiikan ja asiakkuuksien johtamisen saralla.
Tyypilliset onnistumiset liittyvät tilanteisiin, joissa organisaatiolla on tarve
- tehostaa toimintaa (esim. B2B-myynti, asiakasviestintä tai kokonaistarjoaman virittäminen) asiakasdatan ja -ymmärryksen pohjalta
- kirkastaa ja konkretisoida mission tai strategian termiä ”asiakaslähtöisyys” datakonkretian kautta tai
- luoda dataperusteinen kokonaiskuva (360-näkymä) asiakassuhteista ja tähän perustuvaa
- asiakaskannan arvoa kuvaava mittaristoa & johtamismallia tai/ja
- asiakasdialogia (kohderyhmähallinta)
- määrittää liiketoimintalähtöinen datastrategia, erityisesti analyyttisen jalostamisen ja hyödyntämisen näkökulmasta
- tietovirrat
- avainprosessit
- mistä datoista selkein lisäarvo
- millaista resurssointia tarvitaan
- millaisin askelin kannattaa edetä
- millainen data-arkkitehtuuri
- millaisia rooleja ja kyvykkyyksiä tarvitaan
- tekninen arkkitehtuuri (vaihtoehdot)
Mielelläni tarkennan tätä. Ota yhteyttä.